Škoda E’CITY je nový elektrobus, který bude vozit cestující v Praze

  • Společnost Škoda Electric představila nový elektrický autobus E’CITY
  • Prvním zákazníkem bude pražský dopravní podnik
  • Cílem je modernizace vozového parku a splnění klimatických cílů
Elektrický autobus Škoda E'CITY

Elektrický autobus Škoda E’CITY | foto: Škoda Transportation

Je tomu sotva pár dní, co v pražských Letňanech započal již 10. ročník středoevropského veletrhu Czechbus. Jeho hlavním lákadlem je nově představený elektrický autobus Škoda E’CITY, který zde představila Škoda Transportation společně s Dopravním podnikem hlavního města Prahy (DPP).

Prvním provozovatelem nového elektrobusu bude dle tiskové zprávy pražský dopravní podnik, jenž si již objednal celkem 14 vozidel tohoto typu. Ačkoliv zatím ještě probíhá testování vozu, tak první cestující by se mohli novým ekologickým autobusem svézt již koncem letošního roku.

Škoda E’CITY bude brázdit město ekologicky

Autobus má délku 12 metrů a pojme až 69 cestujících. Jeho maximální konstrukční rychlost činí 80 km/h. Minimální garantovaná životnost vozidla je pak 12 let. Elektrobus má mít výkon elektromotoru 160 kW a nabíjecí výkon dosáhne na 150 kW. Konkrétní dojezd není známý, ovšem měl by přesahovat alespoň 100 km, a to po celou dobu životnosti baterií a i při zapnutém topení.

U nabíjení nového elektrického autobusu ještě chvíli zůstaneme, protože existují hned dva způsoby, jak ho nabít. Prvním je klasické nabíjení skrze konektor CCS 2. Tento způsob nabíjení bude využíván primárně přes noc v garáži. Druhým způsobem je odběr proudu za pomocí dvoupólového pantografu na střeše vozu.

Elektrický autobus Škoda E'CITY, boční pohled

Elektrický autobus Škoda E’CITY, boční pohled | foto: Škoda Transportation


Čtěte také: Praha plánuje rozšíření tras pro bateriové trolejbusy, půjde tak příkladem ostatním


Tento způsob nabíjení by pak měl být využíván ve dne, kdy se autobus na konečné zastávce na 15 až 30 minut připojí k troleji a tím dobije část baterie, aby se mohl vydat na další jízdu. Podobným způsobem se nabíjí třeba elektrobusy v Ostravě.

Čeká nás zelenější budoucnost

„Slíbili jsme, že do roku 2024 bude v Praze o pětinu méně emisí, do roku 2030 bude třetina autobusů poháněná elektrickým pohonem a jedním z kroků je nákup nových elektrobusů. Autobusové výkony v rámci MHD budou běžně zajišťovat tichá, bezemisní vozidla na alternativní paliva. Přispíváme tak k naplňování Klimatického závazku Prahy,“ popisuje Adam Scheinherr, náměstek primátora Prahy pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Škoda E’CITY je nový elektrobus, který bude vozit cestující v Praze

  • Společnost Škoda Electric představila nový elektrický autobus E’CITY
  • Prvním zákazníkem bude pražský dopravní podnik
  • Cílem je modernizace vozového parku a splnění klimatických cílů
Elektrický autobus Škoda E'CITY

Elektrický autobus Škoda E’CITY | foto: Škoda Transportation

Je tomu sotva pár dní, co v pražských Letňanech započal již 10. ročník středoevropského veletrhu Czechbus. Jeho hlavním lákadlem je nově představený elektrický autobus Škoda E’CITY, který zde představila Škoda Transportation společně s Dopravním podnikem hlavního města Prahy (DPP).

Prvním provozovatelem nového elektrobusu bude dle tiskové zprávy pražský dopravní podnik, jenž si již objednal celkem 14 vozidel tohoto typu. Ačkoliv zatím ještě probíhá testování vozu, tak první cestující by se mohli novým ekologickým autobusem svézt již koncem letošního roku.

Škoda E’CITY bude brázdit město ekologicky

Autobus má délku 12 metrů a pojme až 69 cestujících. Jeho maximální konstrukční rychlost činí 80 km/h. Minimální garantovaná životnost vozidla je pak 12 let. Elektrobus má mít výkon elektromotoru 160 kW a nabíjecí výkon dosáhne na 150 kW. Konkrétní dojezd není známý, ovšem měl by přesahovat alespoň 100 km, a to po celou dobu životnosti baterií a i při zapnutém topení.

U nabíjení nového elektrického autobusu ještě chvíli zůstaneme, protože existují hned dva způsoby, jak ho nabít. Prvním je klasické nabíjení skrze konektor CCS 2. Tento způsob nabíjení bude využíván primárně přes noc v garáži. Druhým způsobem je odběr proudu za pomocí dvoupólového pantografu na střeše vozu.

Elektrický autobus Škoda E'CITY, boční pohled

Elektrický autobus Škoda E’CITY, boční pohled | foto: Škoda Transportation


Čtěte také: Praha plánuje rozšíření tras pro bateriové trolejbusy, půjde tak příkladem ostatním


Tento způsob nabíjení by pak měl být využíván ve dne, kdy se autobus na konečné zastávce na 15 až 30 minut připojí k troleji a tím dobije část baterie, aby se mohl vydat na další jízdu. Podobným způsobem se nabíjí třeba elektrobusy v Ostravě.

Čeká nás zelenější budoucnost

„Slíbili jsme, že do roku 2024 bude v Praze o pětinu méně emisí, do roku 2030 bude třetina autobusů poháněná elektrickým pohonem a jedním z kroků je nákup nových elektrobusů. Autobusové výkony v rámci MHD budou běžně zajišťovat tichá, bezemisní vozidla na alternativní paliva. Přispíváme tak k naplňování Klimatického závazku Prahy,“ popisuje Adam Scheinherr, náměstek primátora Prahy pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."